tisdag, augusti 17, 2010

Varörelsen dag 2: Är du pensionär o så dörrknackning

Innan dagens äldrenämnd hamnade jag i samtal med en äldre herre som var där som åhörare. Han frågade mig:
- Är du pensionär?
- Nej, men jag är intresserad av äldrefrågor.
- Jasså det är du?
- Ja, jag är äldrepolitisk talesperson för Socialdemokraterna i Västerås.
- Jasså? Ja dom hör man inte mycket av.
- Tycker du inte? Men jag kan ringa upp dig så kan vi prata.
- Ja det vore bra.
- Eller komma hem till dig på ditt servicehus så kan vi träffas och prata.
- Vill du det? Det vore ju hemskt bra. Jag skulle kunna samla ihop några killar. Så kan vi skicka med våra synpunkter och våra frågor.
- Ja det vill jag gärna. Ska vi säga på torsdag förmiddag?
- Nej, då är det så mycket aktiviteter, men klockan två går bra.
- Då säger vi så, då kommer jag till er på servicehuset.

-------
Dörrknackning på Brandthovda ikväll. Blev precis klar med mitt beting på runt 40 dörrar innan regnet kom.
Ett samtal:
- Hej, jag heter Carin Lidman och kommer från Socialdemokraterna. Vi är ute och påminner om att det är val den 19 september. Har du bestämt dig hur du ska rösta?
- Nej.
- Skulle Socialdemokraterna kunna vara ett alternativ för dig?
- Kanske.
- Är det någon särskild fråga du är intresserad av?
- Nja, jag gillar ju inte det här med att de rikare blir rikare.
- Ja men då tror jag Socialdemokraterna är ett alternativ för dig.
- Jo. Kanske det.
- Jag kanske kan få lämna lite information om vår politik.
-Ja visst.
- Tack och ha en trevlig kväll!
- Tack.

2 kommentarer:

Kenneth sa...

Jag kunde tyvärr inte komma på äldrenämden möte idag pga sjukdom, men erat nästa möte ska jag inte missa =)

Är ni många som går runt och knackar dörr i år? Det är ett hårt arbete som gäller ända fram till valdagen om vi ska få bort nuvarande klipp och klistra regering, jag ska göra det jag kan trots mina problem som jag har med min egen hälsa.

Carin Lidman sa...

Hej Kenneth!
Alla som vill göra en insats i valrörelsen för att byta regering är välkommen ner till Socialdemokraternas valcenter i Västerås. Man behöver inte vara medlem, allas insatser behövs. Där kan du hämta material, information, knappar, ringa väljare, anmäla dig till dörrknackning etc. Valcentret ligger i Punkthuset korsningen Stora Gatan-Kopparbergsvägen. Öppet månd-fred 10-18. Lördagar 10-14. Om du vill kan du också bjuda hem en socialdemokratisk politiker och några vänner för att prata politik. Personalen på valcentret hjälper dig! Välkommen!