torsdag, augusti 26, 2010

24 dagar kvar till valet

I morse tog jag sovmorgon. Till halv sju.
Har tillbringat en dag på mitt kontorsrum på landstinget. Skrivit reflektioner över gårdagens sopförbränningsmöte, skrivit ett utkast till debattartikel, skrivit svar på äldreomsorgsfrågor till vlt, börjat skriva på ett kulturdokument, pratat med en pensionär djupt engagerad i anhörigföreningen i Västerås, ätit matlåda, läst tidningar och förberett mig inför kvällens öppna möte på Rönnby.
Strax ska jag cykla ner på stan. Har möte med energiarbetsgruppen på stadshuset 16.30Och klockan 18.00 är jag huvudattraktion på Rönnby s-förenings öppna möte.
Ska prata om miljö- och äldrepolitik i Västerås förstås, men kommer också säga något om Alliansens valmanifest som presenterades i dag. Ett valmanifest som innebär fortsatta skattesänkningar trots underskott i statsfinanserna. Trots stora behov i skola, vård och omsorg.

Hoppas vara hemma till 20.00 för att se Mona Sahlin i kvällens partiledarutfrågning i SVT.

Inga kommentarer: