onsdag, augusti 04, 2010

Full fart framåt

Valet närmar sig med stormsteg. Nu inleds de mest hektiska två månaderna på den här fyraårsperioden. För mig blir det dubbelt. Samtidigt som jag ska vara ett stöd och praktisk hjälp åt mina kamrater som kandiderar till landstinget har jag också ett arbete att göra tillsammans med mina kamrater i Västerås stad, där jag kandiderar till kommunfullmäktige.

Vi har flera parallella arbetsgrupper som nu tittar på det rödgröna alternativet för Västerås. Själv sitter jag med i två av dem. Energifrågor och Sociala frågor. I går kväll hade vi träff med den Sociala arbetsgruppen. Arbetet i båda grupperna känns väldigt positivt och vi har tagit fram flera konkreta förslag för ett mer socialt och ekologiskt hållbart Västerås. Det är så roligt att ha med så många engagerade och duktiga människor att göra och få göra nya spännande bekantskaper. Det här kommer bli toppen!

Det största jobbet är dock förstås att vara ute och träffa väljarna och övertyga dem. Jag har införskaffat fyra par nya hållbara skor till valrörelsen och en ny ryggsäck av klassiskt snitt. Håller mig i form med regelbundna löparturer med schysst musik i lurarna. I kväll siktar jag på en mil i Grytaspåret tillsammans med "Kent".

Inga kommentarer: