måndag, augusti 16, 2010

Valrörelsen dag 1: Pensionärer och finska frågor

I dag började den. Valrörelsen. Idag börjar också min valrörelsebloggbok.

Dagen började klockan 6.00 i morse, med frukost, fix och fritidslämning. Till landstinget för att kolla igenom lokalpressen (Fagersta-Posten, Sala Allehanda, Bärgslagsbladet - Vlt och lokalradion kollade jag av hemma vid frukostbordet).
Svara på några snabba mejl. Hojen till valcentret för valarbetarmöte med partidistriktet. Tillbaka till landstinget. Skrev foldertexter om landstingspolitiken, lite fix med landstingsgruppen. Matlådelunch med Rigmor Åkesson, Kungsör. På eftermiddagen cyklade till Lövudden och Finska föreningens lokal Katajaiset för mitt första möte med referensgruppen för finskt förvaltningsområde. Tog med mig frågan om mötesplats för äldre sverigefinnar till morgondagens äldrenämnd. Tillbaka till centrum och valcentret. Hann ringa tio pensionärer innan det var dags för styrelsemöte med arbetarekommunen klockan 18.00.
Långt styrelsemöte. Valorganisation, valmanifest, ekonomi på dagordningen.
Det känns positivt. Vi har allt att vinna. Västerås har allt att vinna. Inget att förlora.

Känns bra att Mona gav ett så tydligt besked om pensionärsskatten i sitt sommartal i går. Vinner Socialdemokraterna valet försvinner den. Men om borgarna får bestämma ska pensionärer även i fortsättningen betala högre skatt än löntagare.

Hemma efter 21. Bloggen, räkningar. Tidig sänggång med tjock bok. Snart klar med Dan Browns "Den förlorade symbolen".
Funderar på vilken ny röd tröja jag ska ta i morrn när det är äldrenämnd och dörrknackning. Blir nog den röda pikén med rosen och mitt namn.

Inga kommentarer: