tisdag, oktober 27, 2009

Radio, radio

Radion ringde.
-Hej, kan du vara med på torsdag i studion. Vi planerar en uppföljning om Södergården.
Självklart vill jag vara med i radion och prata bemanning och rekrytering till äldreomsorgen. Det är en av de viktigaste frågan för äldrevården och som betyder a och o för kvalitén.
Så nu ska jag ladda om för ett möte med folkpartisten Beng-Åke Nilsson i etern igen. Torsdag klockan 15.00.
Kul! Jag gillar radio. Jag sökte en gång jobb där, men blev kvar i tidningsbranschen. Men nu äntligen får jag prata i radio! Jag gillar verkligen den typen av massmedia. Lyssnar helst på P4, för den bra lokala journalistiken (mest heltäckande och störst bredd i länet), P1 för nyhetsbevakningen och samhällsprogrammen, P3 för musiken. Licensradio är bäst. Fast på landstingets gym är det mest Rockklassiker som vi svettas till.

Sitter just nu och väntar på att oppositionslandstingsrådet Denise Norström (S) ska debattera i P4 Västmanland med landstingsstyrelseordförande Tomas Högström (M) om privat kontra offentlig sjukvård. Ni som missar det kan gå in i lyssnararkivet, tisdag 27/10 15.30-16.00
Och i morgon klockan 6.50 måste ni slå på P4 Västmanland. Då intervjuas Åsa Eriksson från Norberg direkt på väg till JOBBKONGRESSEN.

Inga kommentarer: