fredag, oktober 09, 2009

Felgynnade

Jag gynnas av regeringens politik, därför tänker jag rösta på Socialdemokraterna i nästa val.
DN slog upp stort i går att rödgröna väljare gynnas av regeringens politik. Men det är inte det samma som att tycka den är bra. Jag tycker nämligen inte det är till fyllest att jag och alla andra som har det lika bra som jag eller mycket bättre eller mycket mycket bättre har fått det ännu jättemycket bättre på bekostnad av en grupp som har det väldigt svårt. Sjuka och arbetslösa till exempel som har fått det sämre.
Sänkta skatter har gett mer i plånboken. Det är ju trevligt i och för sig. Men jag tycker det skulle vara ännu trevligare om kommuner och landsting fick större skatteinkomster så att de kan bedriva bättre skola, sjukvård och äldreomsorg!
Läs gärna Margareta Perssons blogg om hur hennes svar blev feltolkade i DN.

Inga kommentarer: