fredag, oktober 30, 2009

Omnämnd på vlt debatt

I dag finns en lång artikel på Vlt Debatt om upphandlingar och kvalitén inom äldreomsorgen av Kenneth Ström, skyddsombud på Södergården. På slutet nämner Kenneth mig och tycker att det "blå laget" ska göra som jag: ge sig ut i verkligheten. Tack, Kenneth! Vad roligt att du uppskattar mina verksamhetsbesök. De tänker jag fortsätta med - om jag får för verksamheten. ;)
---
Men just nu lever jag i den jättestora S-kongressbubbla. Hänger mest i delegationsrummet där Anna o jag skriver och skickar pressmeddelanden till lokal media hemma i Västmanland. Och så bloggar vi för förstås.

2 kommentarer:

Kenneth Ström Skyddsombud sa...

Hur kan man sitta och ta så viktiga beslut om andra människors vardag om man inte är ute i verkligheten och ser hur det fungerar? Det går inte att sitta bakom ett skrivbord och tro sig kunna räkna ut vilka behov och reurser det behövs om man inte vet vad det är man bedömmer.

Jag hoppas att min debatt artikel kan få igång en diskussion bland dina kollegor på båden den blå och den röda sidan...

Carin Lidman sa...

Jag håller med dig, Kenneth!
På tisdag ska jag ut på nästa "pryodag" i äldreomsorgen.