torsdag, februari 08, 2007

Sosse besöker Parkgården. Av alliansen syns inte ett spår...



Här ser ni Sven-Erik Henriksson. Han är stolt verksamhetschef för äldre- och handikappomsorgen i Tillberga Grannskapsservice Ekonomiska förening.
Var där i dag och lärde mig mer om både Tillberga och den speciella verksamhet som Grannskapsservice driver. I samma förening ryms äldreomsorg, fritidsgård, förskola, fritidsverksamhet, simhall , bibliotek, tennisbanor och lite till. Ganska fantastiskt, och unikt i Sverige om man ska tro den verkställande chefen.
I alla fall så var de alla ganska måna om att ha det så här. Att ha alla delarna under samma tak. Det gav synergieffekter, sa man. Alltså att man fick många fördelar på köpet.
Men en viss oro kunde skönjas. Hur blir det med hemtjänstvalet? Kundchecken. Vi får inte alls samma samarbetsvinster om hemtjänsten bryts ut. Eller om Tillberga grannskapsservice får en kund i Kvicksund. Hur gör man då. Det här är ju begränsat till just Tillberga.
Ja, jag kunde ju inte svara, för det där med checksystem och hemtjänstval är inte något som mitt parti har hittat på. Vi tycker kvalitet går före kvantitet.
Och inte fanns det någon annan med som kunde svara på dagens studiebesök arrangerat av äldrenämnden. Det var nämligen bara jag som var där. Än en gång - var var alliansen???

Sen åkte jag hem och stekte pannkakor som gick ner i alla hungriga små magar och efter det hojade jag på föräldramöte med fotbollslaget. Knappt hälften av föräldrarna var representerade. Suck. Åkte givetvis på ännu en uppgift. Att uppdatera pojklagets hemsida...Som jag inte tänker länka till än eftersom jag inte har nåt att länka till än...

I morrn är det konferensdags igen. På Birka Paradise. Länspolitiker ska diskutera hur man verkar bäst i opposition. Ganska knepigt för somliga.

Inga kommentarer: