torsdag, februari 15, 2007

Fläskpannkakan på Trumslagarbacken

Var på ålderdomshemmet Trumslagarbacken idag på studiebesök. Det drivs av Carema, ligger vid Svartån och har plats för 36 boende på tre våningar.
Lennart, en prisbelönt kock, lagar maten för alla. Idag vankades sparrissoppa och fläskpannkaka. Och inte vilken fläskpannkaka som helst utan en som var gjord på över 30 ägg, potatis och kesella.

Men var var Alliansen? Nä, den syntes inte till i dag heller. Tänka sig.

Direktör Wallén och jag hade sedan ett lunchmöte i bassängen på Kristiansborg. Badet håller stilen men inte Kebabsalladen. Nu har det blivit snålare med kött på den också.

Sen försökte jag gömma mig för att få lugn och ro och skriva på valanalysgruppens rapport. Gick inget bra. Nu våndas jag om jag ska ägna kvällen åt att läsa fem kilo handlingar till äldrenämnden eller skriva på rapporten, som jag ska ha nån grovskiss på till i morrn...
Tjaa, så jag bloggar så länge.

I går kväll fixade jag fotbollslagets hemsida. Och i morrn får jag lov och stanna hemma med en liten tös som visade sig att ha 38,3 i kväll. Ska inte bli sjuk. På söndag är det SkidKM vid Rocklunda!

1 kommentar:

Anonym sa...

Truppen såg väldigt stark ut. Intressant att webbmaster placeras under trupp-kategorin tränare...

Det är Vikingarännet i helgen. Borde inte du vara där? Det är ju bara 8 mil. Kan väl inte vara någon match för en som åker 3 mil på skidor med dåligt glid...;-)