tisdag, februari 13, 2007

Skola på glid

Axelvärken har släppt lite. Snön vräker ner. Det är tungcyklat

Vlt skriver i dag om mina barns skola, där man kan åka längdskidor på rasten, gympatimmarna och fritis. Nej, skolan ligger inte mitt i skogen utan mitt i Västerås. Det är inte nån friskola - utan en kommunal med entusiastisk personal. Slöjdlärar-Kaj är otrolig i att få barnen engagerade.
På sommarlovet målade han och några elever om slöjdsalen...

Var på "politikerutbildning" igår arrangerad av Västerås stad. Det skulle handla om förhållandet mellan tjänstemän och politiker. Majoritetspolitiker, konstaterade jag efter att ha noterat att de som plockades upp på scen var 5 moderater, 1 folkpartist och 1 kristdemokrat.
Ja, lite störd blev jag, ska erkännas.

I eftermiddag har vi valanalysgruppen igen. Det börjar närma sig slutet och sedan dags för våra slutsatser, som en del inte kanske kommer gilla för att valnederlaget fortfarande svider så svårt. Men om man inte inser att vi förlorade för att vi inte var tillräckligt bra. Då är det kört. Vi måste lära av våra misstag och bli bättre och starkare.

Inga kommentarer: