söndag, februari 11, 2007

I Norberg får ALLA medalj (så det så, Anja Pärson!)






En fantastisk skiddag i dag i Engelbrekts spår i Norberg.

Trots dåligt glid (fast bra fäste) och för lite träning tog det mig 3 timmar och 23 minuter att köra den backiga 33 kilometer långa Engelbrektshalvan. Kom på 68 plats av 154 startande, 15:e plats av kvinnorna. Inte illa tycker jag.
Men mest imponerande är att se veteranerna. En del, väldigt krokiga, farbröder som segar sig runt de 58 kilometrarna som hela Engelbrektsloppet är! Och det i samma tempo hela tiden. Det jäkliga är att de åker om mig i nerförsbackarna.


Men aj aj vad det gör ont i vänsterarmen nu. Det har blivit alldeles för lite stakträning i vinter. Jag cyklar ju mest. Det är så dåligt spårat på vägen till jobbet. Jag ska skriva till miljöpartisten som är ordförande i tekniska nämnden och klaga. Mer och fler skidspår till jobbet åt alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!
Men akta dig så du inte får bursitis i vänster armbåge./Mamma

Anonym sa...

Du är så duktig Cookie!

Vad var det för fel på armbågen då? Ja mammor vet ju bäst...