onsdag, januari 10, 2007

Människor i ropet

Jag är glad att stormen har bedarrat. I morgon ska jag på överläggning med partidistriktets styrelse och LO:s styrelse mellan Stockholm och Helsingfors. Men det lär visst bli rätt blåsigt då med...
Innan vi går på båten ska vi träffa en socialdemokratisk kvinna som är väldigt i ropet just nu. Mona Sahlin. Här syns hon tillsammans med partiombudsman Eriksson när hon besökte Västerås för något år sedan.

I dag har det ringt jag vet inte hur många tidningar radio- och tv-kanaler till mig och min chef Denise som råkar vara distriktsstyrelsens vice ordförande. Men vi säger ingenting... På fredag ska Västmanlands s-distriktsstyrelse diskutera partiledarfrågan (när vi ligger i hamn i Helsingfors, som tur är).

Tyvärr kan inte vår distriktsordförande följa med. Han är visst på nån solidaritetsresa till Mellanöstern. Det är ett namn som också har förekommit en del i media. Jag gillar Sven-Erik. Det gör de flesta. Första gången jag träffade honom var han socialnämndens ordförande i Skinnskatteberg och jag var lokalredaktör på Fagersta-Posten. Året var 1989. På den tiden brukade Sven-Erik läsa mina kåserier, har han berättat. Nu för tiden får han väl bara läsa mina protokoll, stackarn.



Sven-Erik Österberg ägnar sig åt ett av sina favoritnöjen: Berättar en rolig historia. Här för SSU-distriktets ordförande Gabriel Wikström på förra årets politiska överläggning på finska farvatten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg att Anders Lif lånat bilden. Du borde upprätta bildarkiv...