måndag, januari 08, 2007

Bildt och oanade blockflöjtstalanger

Hörde utrikesminster Carl Bildt på P1 morgon i morse när han blev intervjuad av Camilla Kvartoft. Uh, vad jag har svårt för hans stil att försöka bli personlig med journalisten. Som t ex "troligen oväntat för dig också" (om att han blev utnämnd till utrikesminister). Eller säga att mediaföretag också har optioner.
Det är något i hans tilltal med att försöka låta kompisaktig som känns kladdigt. Som gammal journalist stör jag mig.
För övrigt ångrar Carl Bildt ingenting. Om jag var han skulle jag ångra att jag var med och styrde ett företag som vill sälja naturgas. Knappast en framtidsbransch. Fossila bränslen är liksom på utdöende. Det har ju till och med General Motors insett som nu går ut med sin storsatsning på elbilar.


Upptäckte ikväll att jag hade ännu en talang. Jag kan spela "Spanien" på två blockflöjter samtidigt. Även "Till Paris" och "Köp varm korv" finns på repertoaren. Låter som en hel skolklass!
Kontakt via bloggen för eventuell gig.

Inga kommentarer: