måndag, januari 29, 2007

Massiv Mona-bevakning i Västerås



Eriksgata och charmoffensiv kallar medierana Mona Sahlins turné till partidistrikten.
Men Eriksgata brukar man väl åka på efter man är vald? Och charmoffensiv känns inte så Mona-likt. Det behöver hon inte. Det räcker att hon är den hon är. Rak, ärlig, lyssnande och talar så folk begriper.

Första anhalten på Monas turné blev på ambulansstationen i Västerås. Och pressuppbådet kändes makalöst. Och samma frågor som går igen.
På ambulansen var de glada och den nya räddningsdockan som döptes efter partiledarekandidaten blev prydd med Monas autograf.
Men ambulanspersonalen berättade också att de är oroliga över att den nya borgerliga majoriteten ska lägga ut ambulansverksamheten på entreprenad.




Mona Sahlin på ambulansstationen.



Mona pratar med distriktsstyrelsen.


Min chef oppositionsrådet Denise Bergström ser upp till Mona Sahlin. Bokstavligen. (Fast hon ser upp till de flesta. "Jag borde få stödkrage, hävdar hon.")



Här är jag och Sveriges nästa statsminister!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara för protokollet...vet var fotografen på dig och sveriges nästa statsminister?

Anna N sa...

Vilka grymt fina bilder, Carin! Är det kameran vi skymtade genom fönstret mitt i rösträknandet?

Carin Lidman sa...

Tack och Jajamen!
Var och köpte en försenad julklapp åt mig själv igår! Fast kameran tar ju inte bilderna av sig självt. Nån ska ju knäppa också. Och det gjorde jag - förutom den på mig själv förstås. Den tog bloggaren lasse...