tisdag, november 02, 2010

Första äldrenämnden

Har haft en hektisk första dag som kommunalråd. Möten som gått i varandra hela dan, och möten som jag kommit försent till, och möten som jag inte hunnit vara med på, men kvällsmötet med sushin hann jag i alla fall till i tid.

Träffade min rödgröna äldrenämndsgrupp för första gången i dag. Roligt att vi alla 10kom. Det blir en bra grupp, alla har mycket erfarenhet av olika slag, vissa är nya i politiken, andra har lång erfarenhet fast från andra politikområden eller kommuner.
Även på allianssidan var det nytillskott som jag tror kan tillföra nämnden bra och viktig kunskap från vård- och omsorgssidan. Det blir en riktigt bra nämnd.

Nästa möte är 14 december klockan 14.00. Som vanligt är den första delen öppen för allmänheten. Mötena hålls i stadshuset i ks-salen. Välkomna!

Fick också en fortsatt överlämning om tekniska nämnden och lärde mig mer om fyrfältiga vägar, klurigheter med färjtrafiken och att konstbyggnader inte alls är det nya konstmuseet utan broar! Ser verkligen fram emot min första tekniska nämnd som är precis om en vecka. :)

Inga kommentarer: