onsdag, september 08, 2010

11 dagar kvar till valet: Ännu mer valrörelse och lite föräldramöte

Har stort hopp om att vi kan ta dom på upploppet. Känner mig grymt taggad.

Igår gick det i ett: Brochyrutdelning, utfrågning på Västerås folkhögskola, Seniorlunken och prat med pensionärer, granskning av skriverier och sedan dörrknackning på Billsta. Landade hemma vid köksbordet efter halvåtta och slevade i mig lite rester som jag hittade i kylen. Pannkaka och äppelkaka...

Sov i åtta timmar och vaknade pigg som en mört av mig själv strax före 6.00.
Plöjde vlt, och DN, delade ut 100 till brochyrer. Till landstinget och läste tidningarna. Bra i Sala Allehanda om Ylva Johanssons besök och bra insändare av Görel Nilsson i Bärgslagsbladet.
Svarade på frågor till Vlt om sjukvården. Stämde av med Denise. Filade på några debattinlägg.
Nu blir det cykeln till partiexpen för att ringa pensionäer, sen till valstugan för ett tvåtimmarspass och sen lite mer ringning.
Och tänk ikväll blir det ingen dörrknackning för min del. Först blir det sushidejt med finaste gymnasisten och sen ska vi gå på förädra- och elevmöte i den nya skolan.
Spännande.

Inga kommentarer: