tisdag, juni 01, 2010

Utbildning idag - landstingsplan o radion i morrn

Ska strax rusa iväg till Aros congresscenter där partidistriktet i dag har utbildning för de socialdemokratiska landstingskandidaterna. Förutom att jag finns där i min yrkesprofession som politisk sekreterare för den socialdemokratiska landstingsgruppen medverkar jag under en punkt då jag ska prata om massmedia. Det har jag gjort ett antal gånger nu under mina 6 år som politisk sekreterare. Det är alltid lika roligt, för det kommer alltid lika många synpunkter på media och hur journalister arbetare. Då är det bra att själv ha 15 års erfarenhet som journalist.
---
I morgon ska S och V i landstinget lägga fram sitt förslag till Landstingsplan. Ska hinna korrläsa den en sista gång. Som vanligt är det ändringar i sista minuten.
---
Ochmellan klockan tre och fyra i morgon ska jag debattera syrianskt äldreboende i radion. Fast så mycket debatt blir det väl inte för här har vi ingen annan synpunkt än folkpartiet. Folkpartiet har ju nämligen snott en gammal sossefråga och gjort till sitt vallöfte. Typiskt att de inte kan komma på nåt själv.
Men däremot finns det mycket att säga om byggplaner. Eller snarare avsaknaden av dem.

Inga kommentarer: