måndag, juni 21, 2010

Tankar bland tankrör - eller tankar i röret

Fick mig en rejäl cykeltur i förmiddags då jag tog mig de knappa två milen ut till Skultuna. Där besökte jag företaget Bentler tillsammans med Metalls ombudsman och klubbordförande. Lärde mig en massa jag inte visste om aluminiumindustri och rör till bensintankar i bilar. Pratade politik med folk på golvet och även personalchefen fick ta del av min syn på både kommunpolitiska frågor, landstinget och rikspolitiken.
Många synpunkter på det försämrade sjukförsäkringssystemet, sjukvården, jobb, arbetsmiljö och skolan fick jag ta emot.
Efter det trampade jag tillbaka till Västerås och landstinget, där jag har raggat ersättare till morgondagens landstingsfullmäktige och peppat oppositionsråd inför morgondagens viktiga budgetdebatt.

I kväll ännu ett politiskt möte, men faktiskt det enda kvällsmötet den här veckan! Ta i trä.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så? Cyklar? I dessa tider? Stålfarfar var och är min idol,föredöme..Han blev 102 år,frun? 104/ själv? Äkta Norrlänning å halvnorsk,Cyklat sen -58 i ur å skur,snö som regn,kallt? 51 - Strömsund -66,varmt Uppsala -82 33,5+/ Slitit ut cirka 100 Cyklar..Jo! Vi har en VPK:are, Britt Lövgren Kommunalråd f.d i Uppsala/ hon Cyklade oxå/ de övriga? 99% Tar bilen med sig i Graven...