måndag, april 12, 2010

Träningsmatch

Helgerna är alldeles för korta. Särskilt när hela lördagen går åt till kandidatutbildning. Längtar efter en hel dag när jag bara kan skrota i trädgården. Men det verkar avlägset.

Sent på söndagseftermiddagen såg jag sonens lag spöa Skiljebo med 5-2 i en träningsmatch. Trevligt. Intressant var också det samtal jag hade med en av åskådarna om arbetsvillkoren inom proAros bemanningstjänst, och hur regeringens politik drabbar sjuka och arbetslösa.
-Jag längar till det är val. Jag är så trött på den här regeringen. Jag skulle kunna bli politiker, sa personen med brinnande stämma.
-Du är välkommen, sa jag.
Nästa gång jag går på fotboll ska jag ta med mig ett gäng av den nya foldern i fickan. Politiken lever överallt. Även vid sidan av plan.

Inga kommentarer: