fredag, april 30, 2010

Stark inledning på första majhelg

Inledde fredagen med att i morse gå till gymmet och träna till den

här låten
Härligt, känner mig stark inför mitt nya uppdrag som fanbärare i morgon på första maj!
Fast innan dess ska jag ner på stan i eftermiddag och samtala med Västeråsarna tillsammans med Anders Teljebäck och Ulla Persson. Och på söndag knackar vi dörr på Skiljebo.

Förövrigt tycker jag det är helt rätt att vi rödgröna på riksnivån gör klart i att bensinskatten kommer höjas med 49 öre om vi får makten. Det finns inga lätta vägar för att minska utsläppen. Då måste vi alla vara med och betala.
Moderaterna mörkade inför förra valet om bensinskatten. Sen höjde de den ändå. Fastän kristdemokraterna gått ut och sagt den skulle sänkas...
Alliansen verkar använda samma taktik inför det här valet. Jag föredrar ärlighet.

Bra är också att de rödgröna klart gått ut och sagt hur mycket vi tänker satsa på järnvägstrafiken. Vilket är betydligt mer än i alliansens budget...

I den här stan är det lätt att cykla. Det går fort, ger bra motion och är billigt. Något som dock kan bli bättre är busstur-tätheten. Jag hoppas att vi i Västerås är beredda på att satsa på det också. :)

Inga kommentarer: