onsdag, november 25, 2009

Mer möten med västerås äldre

Sitter och förbereder mig inför morgondagens framträdande hos Kommunalpensionärerna. Jag är ditbjuden för att prata om förebyggande insatser för äldre. Tipsade dem att också ta dit någon från Västerås stads Förebyggande hembesök.
När jag sitter och sammanställer de förebyggande insatserna konstaterar jag att de alla infördes under den förra s-majoriteten: såsom mötesplatser, förebyggande hembesök och arosfixarna. Som tur är har den nuvarande borgerliga majoriteten haft vänligheten att låta dem vara kvar.
Men vi har mer idéer på vad man kan göra för att äldre ska må bra längre.

---
På fredag är det dags igen för en pryodag i äldreomsorgen! Kul. Jag gillar att vara ute och "jobba". Brukar bli så bra samtal, nya insikter och också skratt och glada stunder. Sen är det skönt att få byta datorknattrandet och mötandet mot bäddning, matning och städning i bland.
På förmiddagen ska jag till Pilfinksgården på Råby som drivs av Attendo och på eftermiddagen ska jag till Attendos hemtjänst på Klockartorpet/Skiljebo.
Har kollat för säkerhets skull att jag fortfarande var välkommen. Och det var jag. ;)

Inga kommentarer: