måndag, november 30, 2009

Drömmen om spåren

Rycker in för Tomas Ö och går på kommunala pensionärsrådet i morrn. Var ett tag sen jag gästade det forumet.
---
Hade funderingar på att hinna med en springrunda ikväll, men så blev det inte. Det blev köttbullsrullning istället. Väldigt mumsiga med tre sorters peppar. En tredjedel åt vi upp. Resten är gömda i frysen till julafton.

En vandrarringskompis funderar på att åka öppet spår.
- Ska inte du? frestade hon.
Och det tog inte lång tid innan jag blev sugen. För tänk om det skulle va som för 9 år sedan. Gnistrande kallt, fina spår, lagom med folk...
I söndags träffade jag Anna W, mina partner i tappert kämpande i Vasaloppet för två år sen. (Då var det slaskhelvete, inga spår och folk i vägen till förbannelse...)
- Ska vi åka Öppet spår? föreslog jag.
För ska vi göra det ska vi ju göra det nu. Sen vet man aldrig.
Anna är alltid positiv. Men den här gången såg hon inte övertygad ut när hon sa.
- Ja visst.
Vi får väl se. Såg på vädret att det kanske blir snö på onsdag. Jag tror jag ska gå ner i källaren och se över mina Fischer...

Inga kommentarer: