fredag, oktober 03, 2008

Rivjärn

Dagarna för landstingshuset är räknade. I går var det dags för anställda att säga farväl till sitt älskade, omhuldade kansli.
Den som har arbetat längst här började på 60-talet...
-När hon började här var jag två år. Jag, som tyckte att jag varit länge här med mina dryga 20 år, sa vaktis, som är född samma år som jag.


Kvällen inleddes med att alla blev indelade i grupper, sen skulle vi skapa ett konstverk som illustrerade rivningen av Hållgatan. Kreativiteten flödade. Vinnande konstverk, det som fick flest röster, ska hänga i personalrummet på Gamla lasarettet. Gissa vem som var med i den vinnande gruppen...




Vinnande bidraget:



Ännu en fin tavla: Christer Olsson, kulturdirektör.


Kanslihusdetalj. Fin lampa. Hamnar den i grushögen?


Bröderna Slut från Suuuura uppträdde.


Så har ni aldrig sett sessionssalen förut och får aldrig se igen.


Denise fick alla att göra vågen. Hur gick det till (?!)


Landstingsstyrelsens ordförande slår kanslihuset i bitar...


...sen var det bara att utrymma stället!

1 kommentar:

Anna N sa...

Vad roligt det ser ut! Pyssel är underskattat!