tisdag, oktober 14, 2008

Inställt

Nu kommer följderna av landstingsledningens usla lönepolitik. Massuppsägningar bland sjuksköterskorna på operation har nu lett till att operationer tvingas ställas in.
Att landstingsstyrelsens ordförande Thomas Högström (m) har gått ut och sagt att "vissa" grupper ska prioriteras i lönesättningen, har inte hjälpt.
Ledningens strategi att inte ens bry sig om att leverera ett lönebud till facket går nu ut över patienterna.

---
I går gästade EU-parlamentarikern Göran Färm, Västerås socialdemokrater. Han presenterar sig alltid som journalist. Undrar var när och hur det var? Sen var det prat om Lissabonfördraget, Vaxholm, Lavalmålet. Ja, gamla populära ämnen...
7 juni är det val till EU-parlamentet. Kom ihåg det. Och kom ihåg att gå och rösta!

I eftermiddag väntar utvecklingssamtal med familjens åttondeklassare. Och i kväll styrelsemöte i Vandrarringen. Hoppas hinna med en liten löparrunda innan.

Har packat fyra kartonger!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Göran år utbildad journalist och var redaktör för SSUs tidning Frihet 1973-76. Faktiskt finare än Expressen. Har skrivit flera böcker varav en var en intervjubok med Ingvar Carlsson.

Anonym sa...

Undrar hur länge man kan kalla sig journalist efter avslutat arbete så att säga...? Kom precis på vad många titlar jag själv skulle presentera mig med om det är legalt att se 30 år bakåt i tiden:)

Carin Lidman sa...

Ha ha. Ja jag kan kalla mig chokladarbeterska då! Det tycker jag låter fint!
Till anonym 1: Måhända är Frihet finare än Expressen, men Expressen har fler läsare...