torsdag, oktober 09, 2008

Samvärkar


Apropå Sahlin-Eriksson-Wetterstrand-utspelet igår:
I landstinget samarbetar vi med vänsterpartiet och i Västerås också. Det funkar jättebra. Vi har inte haft några problem att komma överens om budget och överskottsmål och så är det i massor av kommuner och landsting.
Däremot har miljöpartisterna både i stan och landstinget valt att samarbeta med den borgerliga alliansen. Personligen hoppas jag att de ska förstå att de är på fel sida och att det är mycket bättre för västmanlänningarna om de jobbar med oss.
---
Min bil gjorde en insats för miljön i dag. Den vägrade starta, så jag blev tvungen att cykla en mil i förmiddags. Först till dagis och lämna dottern, sen till Gryta korttidsboende där jag följde med i jobbet en halv dag, och sen till jobbet.
Rigmor, Denise och Glenn är så flitiga med att packa flyttkartonger. Men inte jag. Så TRÅKIGT. Så jag skjuter på det en vecka till. Har ju bevars ett kommande s-landstingsgruppmöte att administrera.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst gjorde Sahlin bort sig igår med sitt påhitt att fria stort till miljöpartiet. Idag fick hon ta tillbaka det mesta av vad hon sa igår, vilket dessutom var dåligt förankrat. Dålig stil och inger inte förtroende./M

Carin Lidman sa...

Jag tycker det är fel att säga att det var "Sahlins påhitt att fria till miljöpartiet". Det har först samtal mellan partierna sedan i somras (med v också). Det behövs ett alternativ till alliansregeringen. Och den tiden är nog över när s själva kan styra i minoritet.
Men medlemmarna på både låg och hög nivå skulle ha föreberetts bättre på vad som var på gång.
I övrigt uppskattar jag att man undertecknar sina kommentarer på bloggen, ialla fall med förnamn. Det är trevligare då.

Anonym sa...

Jag tycker dom kan arbeta tillsammans "peas and love" <333