onsdag, oktober 22, 2008

Nygammalt

Började morgonen med att med iver cykla till Gamla lasarettet. Hade egentligen inte tänkt bege mig dit förrän i morrn, men kunde inte bärga mig.
Cyklade upp till entrén - och blev alldeles förvirrad. Var tusan skulle jag ställa cykeln??? Fick cykla tillbaka några 100 meter och ställa den i det röriga cykelröran framför huvudentrén till Centrallasarettet. Känns inte som ultimata cykelförhållanden att behöva GÅ två minuter från en cykelparkering.
Gick uppför den pampiga entrén till de nya kontorslokalerna. Gick in entrén och möttes av - mörker, damm, förvirring och buller. Fullständigt vilsen. Som tur var råkade jag på de rara lokalvårdarna som kunde tala om för mig var jag bodde.
Gick upp för jättedammiga trappen, med kvarlämnade målarburkar. Mötte två målare i trappen som glodde nyfiket på mig.
Hittade korridoren. Hittade rummet. Hittade kartonger. Och en karl från landstingsdata som inte kunde koppla in datorerna eftersom det inte fanns några skarvsladdar.
Jag packade lite håglöst upp min enda överlevande krukväxt. Glodde lite på den dystra utsikten. Suckade. OCh tänkte. Jag skiter i det här. Sen cyklade jag till stadshuset och gick på landstingsfullmäktige. Utan dator. Utan handlingar. Utan ens ett anteckningsblock. För det ligger fortfarande i mina kartonger...


En ännu dammigare korridor.
På rätt väg...
Här är det!
Skylten är ialla fall på plats.

...lådorna också.
Istället för sjöutsikt...

Inga kommentarer: