måndag, februari 04, 2013

Förebygger

Har lite mysig träningsvärk efter mina 5,6 mil skidor i helgen i de mest kuperade spåren i fina Ljungåsen, utanför Grängesberg.
Nu blir det inte mer skidor innan det är dags för de 6 milen i Engelbrektsloppet på Söndag. Ser fram emot det. Hoppas på gnistrande sol och lagom snabba spår. Inte för snabbt i nerförsbackarna i Klackberg, tack...

Är lite orolig för att jag ska hamna bredvid nån förkyld typ på tåget i Stockholm i veckan när jag ska på Energimyndighetens nätverk för Uthålliga kommuner. Gör vad jag kan för att förebygga. Mosar i mig apelsiner, tvättar och spritar händerna, har inga snoriga familjemedlemmar i närheten, sköljer näsan morgon och kväll och ska sova så mycket det går. Det sista blir lite knepigt eftersom det är kommunfullmäktige på torsdag och då är man aldrig hemma före 23.30...

Inga kommentarer: