måndag, februari 11, 2013

En gång till!

60 kilometer på 5 timmar och 23 minuter! Perfekta skidor, fina spår, glada funktionärer och glada tillrop i spåret både från publiken och medtävlare. Engelbrektsloppet äger, så är det bara. Enkelt med logistiken, snabb nummerlappsuthämtning och nära hem.

Hade en mycket fin dag i skidspåret. Den första milen kändes lätt som en plätt, fastän det gick lite långsamt i början. I slutet av den andra kändes det lite motigt och jag funderade hur ska det här gå....
Strax innan 30 km kände jag av ryggen värre än jag gjort på något träningspass, men när jag kände att jag kunde åka flera män, många yngre än mig i uppförsbackarna kände jag mig stärkt, glömde det onda och bet ihop. Fy tusan vilka bra skidor jag hade. Det tackar jag min vallahjälp för! Fantastiskt fäste och bra glid (efter förhållandena blir alltid kärvare i nysnö)
Och när jag stakade sista fyra kilometrarna mot mål och stakade om flera stycken. Ja det kändes så bra.
Så direkt efter målet bestämde jag mig. De blir Engelbrektsloppet nästa år igen!

1 kommentar:

Pege sa...

Vilken bra tid du gjorde! Vi såg dig allt! Men du var nog för fokuserad för att se nåt.