torsdag, november 24, 2011

Nattskift

Ska om några timmar gå på nattskiftet. I kväll ska jag få följa med Sussi på nattpatrullen hos Västerås stad och få se hur hemtjänst på natten fungerar.
Skiftet börjar klockan 22 och slutar 7.00 i morgon bitti. Det var länge sen jag jobbade natt,nattredigerare på Expressen 1999, och med tanke på hur kvällstrött jag brukar vara lär jag vara rejält slut i morgonbitti...

OCH då när jag vaknar så där framåt lunchtid ska jag inviga Västerås senaste rondell: den vid Korsängsmotet som jag passerar varje dag.
Där skulle det inte varit någon upphöjning där cykelöverfarten korsar körbanan, men efter tekniska nämndens besök i Malmö, där vi fick lära oss att det är av yttersta vikt att värna om de oskyddade trafikanterna fick vi till ett litet gupp. Fast i mitt tycke är det för snällt. Bilisterna håller hög fart när de brakar ut ur rondellen och ner på E 18. Fick tvärnita med cykeln senast i morse.

Inga kommentarer: