måndag, september 28, 2009

Det ena och andra

En envis förkylning dröjer sig kvar i näsan och orken. Jag som annars brukar ha stora problem att hålla mig i viloläge har nu stora problem med att ta mig upp två trappor till jobbet. Helgen ägnades åt mycket filmtittande. Såg bland annat hela säsongen av "Tårtan" från 1972 på DVD. Hilding och Frasse är oemotståndliga!

Hoppas jag är piggare till på onsdag då jag återigen ska ut och prya i äldreomsorgen. Denna gång på Oxbackens servicehus och Gryta korttidsenhet. Ska bli kul och brukar alltid ge en massa bra kunskaper.

---
Höll i ett rådslagsmöte i Malmabergs s-förening i torsdags. Det sprudlade av idéer bland de 16 personer som tagit sig dit.
Den viktigaste lokala frågan tyckte de var upprustning av Skiljebo Centrum. Och jag håller med. Nu är det väl ändå Skiljebos tur?
Viktigast i Västerås tyckte mötesdeltagarna var fler mindre lägenheter UTAN lyx, för både gamla och unga. Jag håller med.
Det blir ett spännande jobb när vårt S-program i Västerås till slut ska plitas ner på papper.

---
Väntar fortfarande på att två insända debattinlägg till vlt ska publiceras. Samtidigt går jag och funderar på att skriva ett till. Verkar vara hårt tryck på debattsidorna.

Inga kommentarer: