torsdag, januari 22, 2009

Skolframtid


Vår lilla fina skola har för få elever. Kommunala utföraren proAros vill nog helst lägga ned den. I alla fall har vi föräldrar fått det intrycket. Därför var ikväll politikerna i grunskolenämnden inbjudna till ett informationsmöte arrangerat av engagerade föräldrar. Tre politiker dök upp, ordförande Mikael Damsgaard (m) och andre vice ordföranden Anders Teljebäck (s) plus en ersättare från (fp).
Både Mikael och Anders gjorde bra i från sig. Lyssnade, ställde intresserade frågor och lovade att ställa proAros till svars och kräva flera alternativa lösningar.
Tror att alla föräldrar som var där fick intrycket av att det finns lyssnande och intresserade politiker. Kul!

Jag var där men sa inte så mycket. Medan jag lyssnade på de andra föräldrarna ägnade jag mig åt mitt senaste projekt. Att sticka en raggsocka. Efter 16 varv på en sticka insåg jag att jag hade gjort fel och fick repa upp alltihop.

I morgon är det Norberg hela dagen. Gruppmöte med s-landstingsgruppen, kombinerat med studiebesök på vårdcentralen, föredragning av Jonas Wells från Norra Västmanlands samordningsförbund, nån riksdagsledamot, lite lokalpolitiker från Norberg, dagens rätt på Hotell Engelbrekt och mandelkransar från Elsa Anderssons konditori. Det blir en helspäckad dag.

Inga kommentarer: