måndag, januari 19, 2009

Möteskväll

Ska snart iväg på arbetarekommunens representantskap, ikväll håller vi till på min
s-förening, Malmabergs, hemmaplan: Skiljebogården.
Först blir det upptakt av arbetarekommunens EU-seminarier med en Jan Andersson från Sveriges kommuner och landsting:

I bland har jag ha svårt att få det att gå ihop: kvällsmöten och livet som trebarnsmor. Men ikväll funkar det och det är jag glad för. Barnen har det bra på annat håll.
Att ha med 5-åringen på möten funkar inte helt. Tog med henne förra veckan på styrelsemöte i s-föreningen.
Första kvarten gick galant: bulle och texta bokstäver. Men sen:
-Mamma, jag vill se Bolibompa.
-Men du sa ju att du ville följa med på möte i stället.
-Ja, men nu vill jag se Bolibompa.
-Men det går inte. Det är för sent och du fick ju välja.
Jag försökte återgå till min engagerade utläggning om tomträtter och flygplatsen:
-Ja men jag har ångrat mig! Jag vill se Bolibompa! Buäääääääääh!!!!!! sa femåringen och föll ihop i en snyftande hög på golvet.
Försökte att lyssna på mina styrelsekamrater samtidigt som jag försökte göra femåringen glad med att rita katter och hästar. Gick så där. Efter ett tag när hon återigen föll ur ramen var det bara att klä på sig och cykla hem.

Det är inte alldeles lätt att kombinera föräldraskap med politiskt engagemang...

Inga kommentarer: