onsdag, november 26, 2008

Riskkapitalval

"Lagförslaget om vårdval kommer sannolikt, utan att saken har övervägts eller diskuterats, att leda till en helt ny struktur i sjukvården. Den öppna hälso- och sjukvården kan komma att domineras av ett fåtal stora riskkapitalbolag. I förlängningen kommer den grundläggande värderingen om en god vård på lika villkor att äventyras och sjukvården bli dyrare."
Så skriver Jonas Sjögren, familjeläkare med egen mottagning och ordförande i Svensk förening för allmänmedicin, Sfam, i Västmanland, i Dagens medicin.
Läs hela artikeln här!

---
Luciaträning i kväll. Inte för mig, men för världens bästa 5-åring som har ett svårt dilemma: Att vara tärna med glitter eller lucia med krona? Sist lät det så här:
-Jag är nog lucia, jag gillar att ha krona.
Har jag närt en rojalist vid min barm???

Inga kommentarer: