söndag, oktober 29, 2006

Jag vet vem jag inte vill ha som partiledare...

... men det säger jag inte!


Ägnade fredagen åt valanalys tillsammans med s-landstingsgruppen. På lördagen fortsatte vi med en inventering av behov och att tillsammans upprätta dokument över politikerrollen och hur en bra oppositionspolitiker ska vara.
Det blev en bra start där alla 45 blev delaktiga i diskussionen.

I medierna spekuleras ständigt om vem som ska bli ny partiledare för socialdemokraterna. Först sas det: att nu är det dags för en kvinna.
Men nu säger, flera, många i partiets distriktsledningar, att det inte behöver vara en kvinna. Det är viktigast att hitta rätt person, och man låser sig om man säger att det ska vara en kvinna. Men tänk samma personer säger också att den nya partiledaren bör sitta i riksdagen! Är inte det att låsa sig ännu mer?
Kompetenta socialdemokratiska kvinnor finns många. S-riksdagsledamöterna är dock en mer begränsad skara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Jag tycker det är bra att partiets valberedning nu går ut och ber om förslag på ordförande från alla enskilda medlemmar och s-föreningar. Hem och nominera i din s-förening eller kvinnoklubb!

Själv vet jag också vem jag INTE vill ha men skriver det inte heller.

Ha det bra!

Carina