måndag, maj 05, 2014

Oväntad soloshow på PROmötet

Har just kommit från ett möte med ett 100-tal PRO-are på Skiljebo. De hade bjudit in både mig och folkpartisten Bengt-Åke Nilsson, men han dök aldrig upp.
-Han kanske inte törs, muttrade en i publiken.
Ja, inte vet jag, vad skälet var, men jag sörjde inte. Fick många bra frågor både från publiken och en vass utfrågare och en chans att berätta hur Socialdemokraterna vill utveckla äldreomsorgen och kollektivtrafiken i Västerås och hur vi ser på den orättvisa pensionärsskatten.

I vlt i dag påstår samme folkpartist som inte dök upp på ovanstående möte, en massa saker om den rödgröna ledningen i äldrenämnden. Typisk retorik från det hållet. Högröstat och överpräktighetsstämpel. Har svårt för den sidan av politiken. Uppskattar saklighet och en mer konstruktiv debatton. Är väl därför som jag blivit kallad för saklig och trist av politiska motståndare. En fin epitet tycker jag. Hellre saklig och trist än osaklig pajas.

Angående folkpartiets påhopp i dagens vlt har jag skrivit ett sakligt svar som jag hoppas publiceras snart.

Snart dags för ett möte med landstinget om hur vi ser på äldres möjligheter till rehabilitering och ansvaret för den och sen blir det kommunfullmäktigegrupp.

Och i trädgårdslandet ligger nu Cherie och Almandine och lurar under jorden. Hoppas det blir en lika fina potatissommar i år som i fjol.

Inga kommentarer: