tisdag, juni 18, 2013

Dags för budgetfullmäktige

Jahapp. Är nu klar med med förberedelserna inför morgondagens budgetfullmäktige. Startsignalen går klockan 8.00 och slutsignalen förhoppningsvis senast klockan 23.00. Om inte blir det fortsättning på torsdag. Så hade vi det förra året.

Ska självklart tala om viktiga satsningar för äldrenämnden och tekniska nämnden. Men vem vet. Jag kanske ger mig in i debatten på någon annan punkt också. Och skejtparken finns nu med i investeringsplanen för nästa år. Fast alla investeringar är preliminära och ska fastställas slutgiltigt först senare. Lite krångligt är det för tekniska nämnden. Allt som vi vill börja med innan det slutgiltiga fastställandet måste upp till prövning i kommunstyrelsen. Varför då detta? Jo för att investeringsplanerna är väldigt väldigt väldigt stora.

Har klockat mina inlägg och alla går med marginal under 3 minuter. Vi har ju tillskillnad från i landstingsfullmäktige som jag var in och kikade en sväng på i dag en maxtid på 3 minuter för varje inlägg. Ja sen får man ju hålla obegränsat med inlägg. Det är bra med begränsad tid. Det får en att tänka till och sålla. Det blir mer stuns i debatten. Ungefär som melodifestivalen.

Men nej nu kom jag ju på en förberedelse jag missat. Inköp av smaskisnask för att ta mig igenom morgondagen. Måste ge mig ut på stan innan hemfärd.
Här kan ni följa debatten.

Inga kommentarer: