lördag, april 21, 2012

Viktig

Var på äldreriksdgen i Stockholm, torsdag-fredag. Mycket bra och inspirerande konferens som arrangeras av Sveriges kommuner och landsting. Det är inte något beslutsforum för äldre som tidigare ministern Bengt Göransson trodde när han tackade ja till att medverka. Särskilt tog jag med mig hur man arbetar med kvalitetsuppföljning i bland annat Solna och Östersund. Den här delen skulle jag gärna vilja se utvecklades mer i Västerås också. Vi har en enhet som jobbar på ett bra sätt, men de skulle behöva vara fler för att hinna med att göra fler kontroller och uppföljningar. Särskilt med tanke på Caremadebatten som var i höstas. Roligt är det att vara äldrenämndsordförande från Västerås när man får höra! - Västerås! Ni är ju bäst i klassen! Det gällde området Teknik för äldre och den som utbrast de orden var programchefen för Hjälpmedelsinstitutets satsning "Teknik för äldre". Västerås har ju fått fem miljoner för att jobba med detta, som går under benämningen "Viktig". På torsdag ska jag inledningstala på en dag som "Viktig" arrangerar för pensionärsorganisationerna under rubriken "Inspiration för livet". Här kan ni läsa mer om "Viktig" och "Teknik för äldre" --- Viktigt för att må bra är motion: I dag blev det 12 kilometer i spåret. Under tiden hann jag sortera tankarna och kom bland annat fram till att i morgon förmiddag är det prioritering av omgrävning av kompost och gödselspridning på trädgårdsland. På eftermiddagen vankas dörrknackning på Skiljebo

Inga kommentarer: