fredag, april 20, 2012

Skrattfest i fullmäktige

Nä, kommunfullmäktige brukar inte vara några roliga tillställningar. Men annat var det när punkt 18 på dagordningen skulle avhandlas på sammanträdet förra torsdagen. Jag hade fått en interpellation (skriftlig fråga) om renhållningen i city, närmare bestämt om tuggummifläckar. Och jag avlade ett mycket innehållsrikt och detaljerat svar. Ett svar som var mycket seriöst. Men fick en helt oanad reaktion. Till slut satt hela fullmäktige och tjöt av skratt. Och på slutet fick jag applåder!? De som suttit i fullmäktige mycket längre än vad jag har gjort sa att de aldrig varit med om något liknande. Varken om skrattsalvorna eller applåderna. Ni kan själva gå in och se och höra inlägget på Västerås stads hemsida Gå ner i listan till punkt 18, Nya interpellationer och motioner och klicka på den.

1 kommentar:

Pege sa...

Jag lyssnade. Det blev ju verkligen kul. Annars e de väl så att renhållningen sköts allra bäst i Lappland? :)