torsdag, april 12, 2012

Förberedelser

Dags för kommunfullmäktige ikväll. Funderar just nu på vad jag ska säga om mina ansvarsområden när punkten årsredovisning ska behandlas. Kanske säger jag något om att vi har kommit överens med landstinget om att ta över hemsjukvården och hemrehabiliteringen och det nya kontaktcentret. Kanske säger jag något om de nya cykelvägarna, cykelkartan och nya cirkulationsplatsen vid Korsängsmotet.
Ska också besvara två interpellationer om städning i city och praktikplatser vid upphandlingar. Här kan ni följa fullmäktige direkt.

I går var jag med när Herrgärdets mötesplats slog upp portarna igen efter sin stängning. Radion var där och gjorde reportage där jag medverkade. Det kan ni höra här.
På förmiddagen besökte jag en annan äldreverksamhet tillsammans med två kamrater från oss rödgröna i äldrenämnden. Hagalidsgården på Haga som drivs av privata utföraren Kosmo. Det är ett gruppboende för dementa. När vi kom dit satt de flesta boende i samlingsrummet i entrén och lyssnade på trubaduren Johan.

I helgen fortsätter partiarbetet. Utåtriktad aktiviteter med samtal och kaffe och bullar i Skiljebo centrum på lördag mellan 11 och 13. Och på söndag är det dags för årets första dörrknackning. Tjoho!

Inga kommentarer: