torsdag, mars 05, 2009

Hopp

Okey, ska va lite positiv också.
Det har aldrig varit så många åhörare tidigare på ett grundskolenämndsmöte. Vi var flera föräldrar och lärare. Flera kom fram och pratade med mig efteråt, både lärare och tjänstemän.
Vlt var också där!
Jag ställde mina frågor och politikerna försökte svara. Blev väl ett så-där svar tycker jag. Jag fick ju inget svar om hur jag skulle kunna använda läs- och skriva garantin om mitt barn inte fick den hjälp det behöver.
Sen skulle två prominenta damer från proAros enhet skolgemensamt stöd, visa hur förträffliga de är på att hjälpa barn med läs- och skrivsvårigheter.
De var märkbart pressade och politikerna gjorde sitt också för att pressa dom ytterligare med vassa frågor.
Hur lång den där kön är fick man aldrig riktigt nån kläm på.
Men proAros lovade att den skulle vara borta till sommaren!

Grundskolenämnden skulle återkomma i frågan på ett möte i vår.

Även om jag inte kommit så mycket längre i min egen personliga kamp, så har ialla fall hela dyslexifrågan fått en fantastisk uppmärksamhet! Och det är bra att den uppmärksammas och att det görs något åt den, för alla barns skull.

Inga kommentarer: