torsdag, maj 22, 2008

Tappar inte farten

Bilen startade inte i morse. Batteriet urladdat. Fick bli cykeln. Igen.

Regiondebatten fortsätter vart man än kommer. "Hur gick det i måndags?" "Vad hände?"
"Varför vill de till Stockholm?" I går på kursen träffade jag en pressnubbe från Riksbanken bosatt i Sörmland. I sin debattartikel som vi hade i läxa att skriva hade han skrivit om regionfrågan. Om varför Sörmland inte ska bilda region med Stockholm. Ha ha. Han verkar rätt ensam om den uppfattningen i sitt län, men troligen finns det fler...

Kursen var jättebra. Så inspirerande! Lena Josefsson lärde oss skriva tal. Kanske ska jag hålla nåt för brorsan som fyller 50 i helgen...
Väntar på Katrine Kielos skriftliga omdöme på min debattartikel. Spännande! Handlar inte om regionfrågan men väl som samarbete över länsgränser.
Nu kan jag skriva tal om borgarnas föreberedelser för att sälja ut Folktandvården och kristdemokraternas dubbla budskap.

Ska till Sala ikväll och prata om kontakter med massmedia. Undrar om jag får lov att cykla...

Inga kommentarer: