fredag, februari 29, 2008

Nervositetskänning

Nu ser det ut som det kanske snöar på söndag. Det sägs att det kan bli tungt i de bakre leden. Typiskt. Kan nog lämna solbrillorna hemma. Men bara det inte regnar...
Provar utrustningen och packar. Blir inte långkallingarna i ullfrótté, det blir för svettigt. Köpte en ny underställströja från craft med hög hals och blixlås. Är lite skeptisk till just blixlåset. Tänk om det skaver. Men jag tar nog den i alla fall.
Packar ryggväskan med torra sockor, mössa och handskar. Och sen ska fler skumma energipreparat ner där, som Anna inhandlade igår. Ska hämta henne i morrn vid åttatiden. Sen drar vi mot Sälen där vi ska lämna in skidor för vallning och hämta ut nummerlapparna.
Önskar att det vore söndag snart. Försöker hålla mig lugn. Känner nervositeten lura i faggorna. Försöker hålla den borta. Hur ska jag kunna somna i morgon kväll. Sömnen som är så viktig. Nu ska jag gå och koka mig lite mera fiberpasta.

Inga kommentarer: