tisdag, februari 19, 2008

Om...


JAG borde vara ordförande för äldrenämnden.
För jag skulle gå runt och ta alla i hand innan sammaträdet börjar.
Jag skulle hålla strålande invigningstal.
Jag skulle reda ut sånt jag inte förstår i förväg.
Jag skulle låta direktörn, hennes tjänstemän och alla andra tala till punkt.
Jag skulle prata lugnt så att alla hör.
Men jag är ju inte folkpartist...
---
Landstingsfullmäktige i morrn - årets märkligaste tillställning. Ledamöterna ska diskutera ett sparförslag. Men det är en tjänstemannaprodukt som majoriteten har sagt aldrig kommer bli aktuell. Varför presenteras ett förslag som inte är politiskt förankrat? Vad är det då som ska diskuteras?
Debatten kommer komma att handla om just detta - att majoriteten släpper fram ett förslag som de själva inte tror på. Är det ett ansvarsfullt sätt att styra?
Landstinget känns allt vimsigare.
---
Körde ett pass på gymet i morse så armarna fortfarande darrar.

Inga kommentarer: