torsdag, mars 01, 2007

Krokodilfunderingar från Brasilien

Brasilien dag 2.
Puh. Vilket intensivt program. Ingen ska tro att det här är nån semesterresa inte. Men det är ett fantastiskt sätt att resa. Aldrig har jag väl lärt mig så mycket på så kort tid.
Läs mer på Brasilienbloggen, där är den långa versionen. Här är den korta:
Vädret: mulet och varmt.
Färdsätt: jättemycket minibuss.
Trafiken: Förskräcklig.
Folket: vänligt, särskilt vår värd Luiz, han får fem plus!
Katter: inga.
Hundar: några
Hästar: 2.
Stämningen: god.
Maten: fantastisk (och mycket - burp)


Hej! Jag heter Caro och jag är vice borgmästare här på kommunhuset i Embu.


Hej, jag heter Carin och är inte vegetarian. Jag äter gärna oxkött från Brasilien, särskilt när jag är i Brasilien. (annars blir det mest gröt...) Andreas från Örebro väntar spänt på sin tur.


Funderar på att köpa hem en krokodil i trä till barnen. Väger ca 15-20 kg. Undrar om de skulle bli glada? Eller om de hellre skulle vilja ha gubben med kluven tunga. Eller är det nån som ätit för mycket korv?
Läs mer på Brasilienbloggen!!


Inga kommentarer: