söndag, november 26, 2006

Tre födelsedagar och en begravning

Inledde helgen med att gå på begravning i Sundbybergs kyrka i fredags. Efter cermonin serverades italiensk buffé I går var jag på Filip Öhmans 70-års mottagning i Skiljebo centrum. Där serverades potatisgratäng, kycklingklubbor och revbensspjäll och Gerd Öhmans delikata kakor. Filip fick en skog i Vi-skogen.
På kvällen var det dags att uppvakta nästa födelsedags barn. Anna som fyllde betydligt mindre än 70. Där vankades chips. Hon fick ett allt-i-ett pack med de modernaste och behändigaste swix-vallorna. Nu väntar vi bara på snön.
Sen skulle förstås alla gå på BMB och där var det en sån köööööööööööööööööö.
Och varför jag lät mig övertalas att stå i den där köööööööööööön förstår jag inte. Särskilt eftersom stället tillämpar något slags kastsystem och vi ur den lägre kasten var hänvisade till den längsta kön och fick vänta till sist. Jag ville egentligen hellre gå och köpa en tunnbrödrulle. Men det blev ingen korv.
Såg Agnes åka i väg i en taxi och i baren stod Nicklas Wahlgren med nån kompis.
Såg flera andra också. Alldeles för många faktiskt. Det var väldigt trångt. Så jag cyklade hem, utan att ens köpa en tunnbrödrulle på vägen.
I dag var det dags för nästa födelsedagskalas. Då blev det prinsesstårta.
Och i morrn väntar en ny vecka i opposition. Mötte en person igår som tyckte att det inte blir så stor skillnad på vem som styr, om vi har borgerlig eller socialdemokratisk regering - att det inte märks för vanligt folk.

Det beror väl vem den där vanliga människan är. Är man mellanstadielärare måste man snart börja sätta betyg på sina elever. Och är man komvuxlärare blir man snart av med jobbet. Tack vare den nya regeringen.

Nedan ett par bilder.

Glad Anna och....


Nicklas Wahlgrens rygg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för supervallat! Nu kommer du bara se min rygg i spåret =)Hoppas bara snön kommer!

Vilken hemsk bild men det är väl så man ser ut! Ses i bassängen på torsdag!