måndag, april 01, 2013

Nattgrubbel

Vaknar halv fyra och kan inte somna om. Börjar fundera på yrkanden och formulera anföranden till kongressen. Sen blir jag hungrig och börjar grubbla på om det kommer finnas något att äta på kvällen när förhandlingarna pågår till klockan 1 på natten. Kommer verkligen partidistriktets ordförande serva oss i delegationen med mackor som han lovade? Eller var det bara något han sa… Kanske lika bra att jag handlar med mig en massa bananer och tar med mig till Göteborg för där kommer jag ju inte ha tid att gå ut och handla. Och hur ska jag kunna klara av att somna när man får gå och lägga sig först vid 2 och ska upp och vara på plats halv nio nästa morgon. Jag som blir alldeles förstörd om jag inte får sova minst sju timmar per natt.


Nä det här går inte. Det är lika bra att gå upp och skriva anföranden och käka mackor inför kongressen.

Ute är det mörkt och kallt. Katten jamar förhoppningsfullt när jag kommer ut i köket. Ja, katten också, vem ska ta hand om den? Ännu en sak att grubbla på inför avfärd på onsdag.

Här bloggar vi från kongressen.

Inga kommentarer: