torsdag, oktober 04, 2012

Fixat färdigt för fullmäktige

Snart dags för kommunfullmäktige igen som ni kan följa direkt eller i efterhand på webben här:
Har förberett mig genom att köra ett pass på gymmet, skriva åtta anföranden och studerat gamla och nya protokoll. Frågor ikväll som ska debatteras är bland annat:
Delårsrapporten - som ser väldigt bra ut för staden som helhet.
Vattenplan - som Västerås redan har fått pris för innan den ens var antagen.
Parkeringar (igen....)
Mobil miljöstation
Cykelvägar
och lite annat på den 36 punkter långa dagordningen. Räknar med att vara hemma strax före midnatt.
I går kväll försäkrade sig nioåringen om att jag inte skulle gå innan hon vaknade och att jag skulle följa henne till skolan i morse:
"Så jag i alla fall får träffa dig nånting..."
Förra gången det var fullmäktige sa hon:
"Det känns som att du ska vara borta för alltid..."
----
Ja, det är såna små uttalanden som gör att jag på lördag prioriterar att vara med mina barn som jag satt till världen istället för att vara gäst på socialdemokraternas extra distrikskongress då ny ordförande ska väljas efter Sven-Erik Österberg som har blivit landshövding i Norrbotten.
Valberedningens förslag till ny ordförande är Olle Thorell från Surahammar.
Första gången jag träffade Olle var för typ 10-11 år sedan när jag var journalist på Aktuellt i Politiken och skulle göra intervju med intressanta men lite okända sossar. Och se hur bra det gick sen.

Inga kommentarer: