tisdag, september 13, 2011

En dag i äldreomsorgen



I fredags var jag ute och pryade i äldreomsorgen igen. Förmiddagen på Daggrosens ålderdomshem på Önsta/Gryta och eftermiddagen på Karlslunds servicehus.
Bra inblickar i verksamheten. Varför ska det vara så svårt att få till att alla som vill ska få kunna arbeta heltid. Det går ju på vissa boenden, men på andra verkar det inte gå. Ändå är ersättningen den samma.

Mellan pryopassen passade jag på att smaka lunchen på Karlslunds servicehusrestaurang (vilken jag givetvis betalade för). För utomstående kostade den 65 kronor och för det fick jag en smaskig fiskgratäng, tranbärsdryck. Rent o snyggt på borden, trevligt bemötande. Men salladsbordet var tämligen tömt, men så kom jag också 10 minuter innan dagens lunch skulle sluta serveras. På borden stod information från ProAros restaurangenhet där man kunde läsa att målsättningen är att minst 25 procent av livsmedlen ska vara ekologiska. Vad jag har hört är man inte riktigt där än, men en god bit på väg.

Inga kommentarer: