fredag, augusti 26, 2011

Viktiga möten på Malmaberg

Hade en mycket bra pryoförmiddag på Malmabergs mötesplats idag. Där fick jag verkligen se hur viktiga mötesplatsen är i många äldres vardag. Många äldre som annars skulle sitta ensamma i sina lägenheter.
- Jag tackar gud för att det här finns. Vore det inte för mötesplatsen skulle jag nog ha supit ihjäl mig när min fru gick bort, sa en man.

Social gemenskap behöver alla för att må bra. Att mötesplatserna gör att det skapas är tydligt på Malmaberg. Detta är verkligen en förebyggande verksamhet. Viktigast är att känna att man har del i ett socialt sammanhang. Men viktigt är också aktiviteter för att hålla sig igång som stavgång, Qigong, styrketräning, boule mm mm

Nu iväg till Västmanlands kommuner och landsting och sociala beredningen.

Inga kommentarer: