tisdag, juni 21, 2011

Cykeltur...

Jaha, då har man klarat av ännu en invigning.
Tillsammans med fastighetsnämndens ordförande Jazmine Pettersson (S) testcyklade jag den nya vandrings- och cykelvägen från Björnövägen ut till Geddeholm.
Den är verkligen fin. Sträcker sig fram genom vassen och mellan kossorna på Trådarängarna. En skön naturupplevelse. Och väl framme kan man svalka sig med en glass på kaféet.
Jazmine och jag klarade av den formella invigningen tillsammans med cyklister från cykelklubben och PRO. Efter att ha käkat en korv cyklade vi tillbaka de 15 kilometrarna till stadshuset för att fortsätta slipa på våra anföranden inför morgondagens budgetdebatt.
Det blir en lååååååång dag imorgon. Fullmäktige börjar 8 och beräknas sluta 23. Är vi inte klara då fortsätter vi på torsdag. Vilket jag hoppas jag slipper eftersom jag bokat in två andra möten då...

Här nedan kan ni se ett par bilder från förra invigningen av lekparken vid Lögarängen. Självklart var jag tvungen att prova rutchkanan. Vad gör man inte för att fotografens ska få en bra bild till verksamhetsberättelsen...



Foto: Ulf Palm, tekniska nämndens stab

Inga kommentarer: